donderdag 4 april 2013

Van legging tot legging

Zij die mij in het dagelijks leven zien wandelen, zien mij dat doen in een gestreepte legging. En ja, ik heb er heus meer dan een! Sterker nog, ik ben bezig aan mijn 5e. Het zal wel een fase zijn, maar die gestreepte leggings zijn gewoon minder saai dan effen exemplaren en ik draag ze overal onder. En daarbij kosten ze geen drol bij de H&M... Maar ik verslijt ze dus; bij de binnenbeennaden gaan ze op de duur kapot. (Wat meer zegt over de mate van gebruik, dan over de kwaliteit)

Mijn middelste, Sientje, draagt ook het liefst leggings. Dus nu trek ik, zo nu en dan, een legging over op patroonpapier. Zo'n legging met alleen een binnenbeen- en kruisnaad. Dan heb je dus één pand, wat je 2 keer moet uitknippen. Mijn oude leggings knip ik langs de naden open en leg de 2 panden met de goede kant op elkaar. Nu leg ik het patroon erop. Het meegestikte elastiek van mijn legging wordt ook het elastiek van de nieuwe legging, gemakkelijker kan het niet. Het patroon kan helemaal tot aan het elastiek gelegd worden, want je hoeft niet aan te knippen voor de taille. Knip de legging uit en zoom de enkelboorden. (Ik had nog zin in een rood boordje, maar dat hoeft natuurlijk niet) stik/lock de binnenbeennaden en stik/lock de kruisnaden.
Klaar is de legging en gelukkig is mijn kind.

De foto's van Sientje in haar legging zijn niet al te scherp. "Na school maken we even nieuwe!" Riep ik haar, toen ik haar uitzwaaide in haar nieuwe legging. Maar ze ging na school spelen. Dan maar morgen, dacht ik nog. Die middag ging ze knutselen. Een kunstproject, met buurtopbouwwerkers oid, met spijkers, plakband en verf, geen kinderverf, maar terpentinegdragen...

Ik kijk naar de binnenbaden van mijn streepjeslegging. Kan niet lang meer duren. Misschien help ik het lot een handje, want ze was er zo blij mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 

blogger templates | Make Money Online