donderdag 7 maart 2013

Strijkkralentijd

Een keer in de zoveel weken komen ze op tafel: strijkkralen. En daar blijven ze een paar dagen staan. Of weken, zoals in dit geval. Het virus heeft flink toegeslagen. Misschien, omdat mijn oudste nu ook Pinterest heeft ontdekt.

Hoe het ook zij, deze keer konden de lokale speelgoedwinkels onze strijkkralenwoede niet aan en bestelden we online bij Schellens de fijnste kleurtjes, voor een zéér scherpe prijs.

En idd Pinterest is ook voor deze zaken een feestje. Ik heb er zelfs een Pinboard voor aangemaakt: perler beads Inspiratie genoeg!

Ik ben niet zo'n echte knutselmoeder, daarmee bedoel ik dat gerotzooi met lijm, papier en ladingen glitter en stiften zonder doppen. Van mij mogen ze, hoor. En dat doen ze vaak genoeg. Maar met alle meiden aan tafel, pot thee erbij, koekjestrommel in het midden en bakken met strijkkralen in het midden, daar ben ik altijd voor te porren. Neem ik het geklater van strijkkralen op de grond voor lief ;)

En zelf maak ik ondertussen ook de leukste dingen. Ik probeer van alles uit en help de kinderen op weg. Die armbandjes zijn erg leuk om te maken, vanaf een jaar of 9 is dat prima te doen. Het kleedje en de gekleurde kristalmotieven zijn op een hetere stand, voor langere tijd gestreken. De doosjes zijn ook een aanrader, want die zet je zonder lijm in elkaar.

Uitgerekend deze week vond ik bij de kringloop een mooi klein reisstrijkboutje. Zo'n ding is werkelijk een uitkomst, want de kinderen strijken nu al hun kunstwerken zelf in elkaar!

Hebben we je nu aangestoken? :-)
Groet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 

blogger templates | Make Money Online